W firmie, gdzie mieści się wiele biur, często znajduje się wiele rodzajów tabliczek. Zaprowadź porządek w magazynie, poinformuj, kto pracuje w danym pomieszczeniu lub oznacz salę konferencyjną. Tabliczki biurowe mogą pełnić wiele różnych funkcji. Jedyne, o czym należy pamiętać to jednolity styl wszystkich tabliczek przekazujących podobną treść.
Tabliczka biurowa może równie dobrze pełnić rolę informacyjną, np. wskazując drogę, jak i przypominającą. Dobór tabliczek zależy przede wszystkim od rodzaju działalności prowadzonej przez biuro.
Tabliczki biurowe – kilka przykładów
Odpowiednia osoba
w większości biur na drzwiach znajdują się tabliczki imienne. Czasami zawierają one jedynie imię i nazwisko osób pracujących w danym pomieszczeniu, inne prezentują również ich stanowisko lub dział.
Odpowiednia droga
w większych firmach dobrze jest umieścić tabliczki biurowe wskazujące gościom (i personelowi) właściwy kierunek. Najczęściej prowadzą one do recepcji lub toalet. Jednak warto również oznaczyć drogę do różnych działów w przedsiębiorstwie.
Odpowiedni poziom dźwięku
jeśli w danym pomieszczeniu odbywa się konferencja, rozmowa kwalifikacyjna lub podobne wydarzenie, osoby przebywające w pobliżu powinny zachowywać się odpowiednio cicho. Stąd warto zawsze mieć pod ręką tabliczkę z napisem „Nie przeszkadzać”, aby móc umieścić ją na drzwiach pomieszczenia, kiedy wymagana jest cisza ze strony osób przebywających w pobliżu.
Odpowiednie rzeczy w odpowiednim miejscu
wiele osób kojarzy tabliczki oznaczające różne produkty z ogromnymi pomieszczeniami magazynowymi. Jednak nawet w małych pokojach może być nieporządek. Zaprojektuj prostą i czytelną tabliczkę biurową wskazującą miejsce poszczególnych przedmiotów. Dzięki temu zapanuje ład i porządek, co naprawdę przydaje się w biurze.
VIDEO